måndag 14 juli 2014

Semestertrolling

Lördagen 5/7

Vi deltog i Skinnkrokens Semestertrolling på Öjessjön. En tävling som vi inte deltagit i sen 2005, som då slutade med en ganska medioker placering. Men i år hade jag högre förväntningar då jag skulle fiska med Malungs-Anders i hans Ryds 480. Och Öjesjön är ett av hans hemma vatten. Planen var att fiska grunt med förhållandevis små vobblers. Jag plockade på några 16cm Bombers och Anders fiskade sin sida med Conrad och Dalton. Vi började fiska ganska omgående efter start i norra delen av sjön. Men det tog över en timme innan det började nappa. Då fick jag tre gäddor på en liten stund, alla högg på en Bomber PBO. Ganska ordinära Öjesjö gäddor på mellan 1-2kg.


Efter denna hugg bonanza blev det tvär dött för mig. Men då började det nappa på Anders sida istället, efter att han hade omorganiserat en aning. Han fick fyra gäddor i rad innan jag kunde avsluta dagen med två till. Så vi kunde till slut räkna in nio gäddor med de största runt 2kg. Bomber PBO var överlägset bäst för dagen. Vi slutade på en 3:e plats med ca 10,5kg. Teamet som vann fick en gädda på ca 12,5kg, grattis till dom. Resultat lista kommer att finnas på Skinnkrokens sida.

 Måndag 7/7

Blev en kort tur på Fryken, pga ett inkommande åsk oväder fick jag bryta tidigare än planerat. Fiskade i ca 2 timmar och fick två gäddor, största på 4kg, och en gös på 2,8kg. Cisco kid och Nils master fiskade bra.
 
Fredag 11/7

Trolling på Fryken. Blev äntligen en lite längre tur. Nappade en gös på ca 2kg direkt under utlägg på en Rapala original 18cm blå silver. Fortsatte att nappa bra hela kvällen med ett undantag då jag gjorde en avstickare ner till Bjälverud där var det dött. Fick 8 gösar med en topp på 3,5kg. Ovan nämnda Rapala var helt klart bäst med fem gösar. Blev inga bilder tagna då jag hela tiden tänkte att "nästa gös är större". Många båtar ute, både fiskare och annat löst båt folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar